Tips före och efter yogapass

Tips före ett yogapass
  • Se till att inte ha ätit en stor måltid precis innan yogapasset, ta hellre med frukt eller något annat lätt som du kan äta efter passet
  • Se till att ha bekväma, icke åtsittande kläder
  • Ta med vattenflaska
  • Om du går i yogaklass - kom gärna några minuter innan passet börjar, - lägg dig tillrätta på underlaget/yogamadrassen, slappna av och känn att du "landar"
  • Stäng av mobiltelefonen alt. lämna den kvar på jobbet eller hemma
  • Ha strumpor som du lätt kan ta av - inga strumpor på under yogapasset. Detta för att lättare komma åt och stimulera fotsulorna under yogapasset
  • Ta vara på tillfället, kom ner i varv - därför inget småprat eller samtal i lokalen före eller under yogapasset
  • För dig som kommer första gången på enskild session - ta med din ifyllda hälsodeklarationen

Tips efter ett yogapass

  • Drick vatten efter passet, hjälp kroppen på traven att rensa ut de slaggprodukter som frigjorts under passet
  • Om det är möjligt - försök att under resten av dagen/kvällen behålla den stillhet och avspänning du fått under yogapasset
  • För gärna "dagbok" - notera effekter och erfarenheter som du upplever att yogan ger dig